Meer dan 2 miljoen bezoekers voor Visit Aalsmeer in 2022

Vuurwerkshow Aalsmeer tijdens instameet

Het afgelopen jaar hebben de online activiteiten van Visit Aalsmeer meer dan twee miljoen mensen bereikt. Dankzij verschillende campagnes, het promoten van interessante locaties en evenementen in Aalsmeer en het inspelen op de ontwikkeling van social media is ons platform enorm gegroeid. Hiermee bouwt Visit Aalsmeer verder aan een stevig fundament onder de zichtbaarheid en bekendheid van het bruisende bloemendorp Aalsmeer.

De groeifactor van social media

Social media is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Het is de perfecte manier om mensen te inspireren, bijvoorbeeld met prachtig beeldmateriaal van de natuur rondom de Westeinderplassen. Ook werkt de interactie hier goed, zoals door het gebruik van verschillende hashtags en het uitlichten van de mooiste foto’s van gebruikers. Het totale bereik van Visit Aalsmeer op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn was in 2022 1,25 miljoen, met in totaal 85.625 interacties op deze social media kanalen. Ook zijn er meer dan 5000 foto’s gedeeld met de hashtag #VisitAalsmeer.

Succesvolle creatieve ‘instameet’ bijeenkomsten

Tijdens een instameet gaat een groepje Instagramfotografen samen op pad om te fotograferen. Visit Aalsmeer organiseerde in 2022 twee bijzondere instameets: een Aalsmeer in het kader van het ‘Flowers of Amsterdam’ en een tijdens het Vuur en Licht evenement. De ‘Flowers of Amsterdam’ instameet is een samenwerking met Amsterdam & Partners en zorgt ervoor dat Aalsmeer internationaal op de kaart wordt gezet als uniek bloemendorp. De publicaties van de reisjournalisten en Instagramfotografen zorgden gezamelijk voor een bereik van 456.500.

 

Vuurwerkshow Aalsmeer tijdens de instameet
Credits: Instameet – @Mbvee

Unieke bezoekers op VisitAalsmeer.nl

Ook op de website van Visit Aalsmeer groeide het aantal bezoekers. In 2022 was het aantal unieke bezoekers 83.333 op Visit Aalsmeer. Het aantal paginaweergaven van de website was 162.369. In totaal waren er 138.803 weergaven op de Nederlandse website en in totaal 21.626 weergaven op de Engels website. Het meest gelezen artikel van 2022 was het artikel over de Pramenrace Aalsmeer.

Wethouder Robert van Rijn licht de groei van het online bereik toe: “In 2022 mochten we gelukkig weer open en konden we opstarten na een periode van corona. In de corona tijd hebben we ons vooral ingezet om de plaatselijke ondernemers te helpen met ‘Kooplokaal’ acties. In 2023 zetten we ons weer in om bezoekers naar Aalsmeer te trekken en ze te laten zien hoe mooi en aantrekkelijk Aalsmeer is. Dit gaan we doen met een duurzame watersportcampagne, vernieuwde website en aantrekkelijke foto’s op social media. Ik ben helemaal klaar voor een mooi toeristisch seizoen in Aalsmeer. U ook?”

Alle behaalde cijfers bekijken? Download hier de factsheet van 2022 voor het volledige overzicht.

 

Fotocredits: Instameet –  Marcus @Mbvee