Groots bereik voor werelddorp met bloemen en water Aalsmeer in 2020

Credits: Joyce Goverde

Het voorbije jaar was zó anders dan anders. Waar ons bruisende bloemendorp Aalsmeer in normale tijden toeristen en recreanten verwelkomt, bleef het nu akelig stil bij de bekende trekpleisters. Toch hebben miljoenen mensen in 2020 digitaal kunnen genieten van wat Aalsmeer te bieden heeft. Met trots delen we onze resultaten van 2020.

Enorm toegenomen bereik op de social media en online kanalen

Visit Aalsmeer zette in 2020 vol in op de online mediakanalen om de connectie met bezoekers én met de lokale bevolking te verstevigen. We lieten op Facebook, Twitter, Instagram en de website VisitAalsmeer.nl zien hoe mooi Aalsmeer is in al haar facetten en prikkelden onze volgers tot reactie en interactie. We deelden de veelheid aan verhalende plaatjes die we toegestuurd kregen – van de Westeinder op z’n mooist van zonsopkomst tot zonsondergang, watersporters in alle weersomstandigheden, onze iconische watertoren, weidse vergezichten vanaf diezelfde toren, tot de bloemenweelde zoals die alleen in Aalsmeer te zien is. Al met al resulteerde die stroom aan belevingen in een enorm toegenomen bereik via onze social mediakanalen. Door gebruik van de hashtag #VisitAalsmeer droegen tal van (lokale) contentmakers en Instagramfotografen bij aan de groei van onze online mediakanalen en daarmee aan de bekendheid van Aalsmeer.

Belangrijkste cijfers van 2020 in een factheet

We zette de belangrijkste cijfers van 2020 voor je op een rij in een factsheet. Download de factsheet hier.

Heb je vragen naar aanleiding van de factsheet? Stuur ons een e-mail naar visitaalsmeer@gmail.com